Súčasťou podnikania je viacero aspektov a činností a jednou z nich je marketing, ktorý ponúka mnoho možností ako sa zviditeľniť a priniesť želané výsledky. Popravde, ak začínaš obzvlášť podnikať online, tak bez neho to nepôjde alebo pôjde veľmi ťažko. Jeho výhodou je, že niektoré jeho nástroje nemusia byť finančne náročné za niektorých okolností a tie nástroje spomenieme neskôr.
Dajme to, že si začínajúci podnikateľ s obmedzenými finančnými prostriedkami a  chceš si zabezpečiť kvalitný online marketing (v rámci možností). Môžeš začať s agentúrami, ktoré sa špecializujú na túto oblasť a je ich mnoho, čo sa nemusíme čudovať, keďže táto oblasť marketingu bude čoraz viac využívanejšia, nakoľko sa viac a viac ľudí bude premiestňovať na online predaj. Nevýhodou pre teba ako začínajúceho podnikateľ bude to, že tieto agentúry nie sú zadarmo, a teda stoja nie malé peniaze.

tabule

Nato, aby si si spravil kvalitný finančný – podnikateľský plán, tak pomôcť ti môže  online vzdelávanie, resp. s kurzy,  ktoré sú bezplatné a veľmi sú nápomocné; môžeme hovoriť o kurzoch od Google na online marketing, konkrétne ide o kurzy: Digitálna garáž – základy online marketingu, Google analytics ( ide o analýzu webu, návštevnosť a pod.) a Google adwords ( samotná reklama) . Na uvedených kurzoch sa nachádzajú testy a certifikát. V angličtine sú zadarmo dostupné kurzy na Coursora alebo na Hubspotacademy.

Iné online-súčasti marketingu môžeš skúšať aj sám, ako napríklad môžeme uviesť sociálne siete; zdieľaním statusov, respektíve fotografií alebo videí o produkte. Ak by sme chceli hovoriť o najnavštevovanejších sociálnych sieťach na Slovensku, tak hovoríme o Facebooku a Instagrame.

Content alebo obsahový marketing, ide o písanie článkov. Naučiť sa písať články nie je tak náročné ako sa môže zdať, následne takýto článok môžeš opäť zdieľať na sociálnej sieti. Osobný blog môžeme taktiež zaradiť do tejto oblasti.
E-mail marketing. Z názvu asi vieme, že pôjde o odosielanie mailov. Takéto maily nemôžu by otravné a veľmi podstatná je aj frekvencia poslaných mailov. Samozrejme, dajú sa nastaviť ako samo-odosielacie.

student

Medzi ostatné dôležité faktory môžeme zaradiť: názov firmy, následne jeho zobrazenie pri vyhľadávaní, teda na vyhľadávači.Rozmiestnenie kategórií na webe a pod.